lördag 28 mars 2009

Lettland - second opinion

"1, 2, 3, - alla byxor äro dyra" ropar Intars och sen är vi igång. En tre minuter lång bergochdalbana där vi först rasar utför, sen sakta klättrar uppåt igen och sen vräker vi oss ut över kanten. Jag älskar det. Och vill åka igen!

Lettlands debut håller jag nog som festivalens bästa låt någonsin, men det här är också riktigt bra!

Den är svängig, han sjunger bra och trots att melodin minst sagt är enformig så lyckas man använda tempoväxlingar och paralella tempon så att det händer saker i låten. Det här känns som vår första riktigt schlaugercatfight, Tomas, för jag håller inte med dig alls.

Jag håller tummarna för final!

Och ni som lyssnar nog och hör strofen "S mjesta na Voljva" i början kan jag berätta att det betyder ungefär "From a spot on the Volvo". Låten handlar om att träffa en tjej som skuttar omkring på biltaken under en trafikstockning. Bara en sån sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar