söndag 29 mars 2009

Helgkollen vecka 13

Välkomna till ett nytt segment på Eurovisionsschlaugerbloggen. Varje helg återkommer jag och Anders med Topp 10 av de bidrag vi dittills gått igenom. En barometer över schlaugerläget. En koll över situationen varje helg: Helgkollen.

Min lista är resultatet av att jag gillar olika aspekter av bidragen. Ingen hänsyn tar jag till eventuella dåliga live-insatser. Exempelvis har Anders pekat på att Rumäniens och Azerbajdzjans bidrag eventuellt kommer framföras med tveksamma sånginsatser. Sådant tar jag inte hänsyn till precis nu.

1. Montenegro
2. Azerbajdzjan
3. Armenien
4. Rumänien
5. Serbien
6. Ukraina
7. Sverige
8. Estland
9. Irland
10. Moldavien

Den vaksamme noterar att det är mestadels forna östländer på listan. Och ja, hittills har västländerna varit nedslående lyssning. Spanien, Tyskland, Schweiz och Nederländerna samsas tillsammans med Lettland om de fem bottenplatserna på min lista. Men ännu finns många länder att gå igenom, så vi får se vad som komma skall! Jag förutser stora förändringar på listan över de närmsta veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar