torsdag 14 maj 2009

omvärdering - semifinal 2

Nu under sändningen har jag omvärderat mina åsikter lite. Sju av låtarna är riktigt bra, två av dom är roliga. Och en av artisterna kan jag tänka mig att ta med hem. Därav vill jag just nu att de här ska vidare:

1. Kroatien - Igor Cukrov - Lijepa Tena
2. Irland - Sinead Mulvey & Black Daisy - Et cetera
3. Lettland - Intars Busulis - Probka
4. Serbien - Marko Kon & Milan Nikolić - Cipela

5. Polen - Lidia Kopania - I Don't Wanna Leave
6. Norge - Alexander Rybak - Fairytale
7. Cypern - Christina Metaxa - Firefly
8. Slovakien - Kamil Mikulčík & Nela Pocisková - Leť tmou
9. Danmark - Niels Brinck - Believe Again
10. Slovenien - Quartissimo & Martina Majerle - Love Symphony

11. Ungern - Zoli Ádok - Dance With Me
12. Azerbajdzjan - Aysel & Arash - Always
13. Grekland - Sakis Rouvas - This Is Our Night
14. Litauen - Sasha Son - Love
15. Moldavien - Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
16. Albanien - Kejsi Tola - Carry Me in Your Dreams
17. Ukraina - Svetlana Loboda - Be My Valentine!
18. Estland - Urban Symphony - Rändajad

19. Nederländerna - De Toppers - Shine

Håll tummarna!

edit: Sex av de sju bra och den snygga artisten vidare. Inte illa.

1 kommentar:

  1. Grekland är en klar discofavvis för min del och jag måste hålla med om att alla (nästan) av de som gick vidare är sjukt snygga, my god. Hoppas att allt är bra så här i schlager tider och så laddar vi inför morgondagen. MVH Unni (IMER)

    SvaraRadera