söndag 3 maj 2009

Danmark - Niels Brinck - Believe Again

Danmarks bidrag var det första jag hörde inför årets schlauger-EM. Mitt ex messade en kväll i slutet av januari och tyckte att jag skulle slå på live-streamen från den danska uttagningen, bland annat för att se Niels Brinck göra sin Ronan Keating-skrivna popballad. Jag var inte så imponerad då och jag är inte så imponerad nu.

Danmark har för vana att skicka lite ljumma låtar som varken upprör eller engagerar. Att då kontraktera Boyzone-sångaren för en popballad känns inte direkt som något nytt djärvt grepp. Inte heller att låta singer-songwritern Niels Brinck (tidigare mest känd för ledmotivet till Anna Pihl) göra sin karaokeversion av den.

Det finns förstås mycket som är sämre i årets tävling än det här. Och egentligen är jag nog mest bitter att mitt danska favoritband Johnny Deluxe inte vann den danska uttagningen. Men Brinck kommer inte att leverera någon större dansk schlaugerframgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar