onsdag 1 april 2009

Norge - Alexander Rybak - Fairytale

Då var det dags för grannlandet Norge att bli granskat av schlaugerbloggen. Det här är låten som bland andra Stockholm Prides före detta ordförande Håkan Steenberg (och många med honom) tror vinner hela tjottabalongen.

Norge har haft bra bidrag de senaste åren. Förra årets Hold on, be strong tycker jag var en av 2008 års vassaste låtar. Och jag är lika positiv i år. Jag är benägen att hålla med hypen ganska långt. Det är en låt som sticker ut, kombinerar lite norsk känsla med en östeuropeiskt touch och den där (Ukrainskfödde) Rybak verkar ju charmig som få.

Jag är kanske inte helt övertygad än om att bollen rullar ända in i mål, men en hög placering blir det för Norge. Annars äter jag upp en hatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar