söndag 15 mars 2009

Tjeckien - second opinion

Kommer ni ihåg en av Agnetha Fältskogs tidiga hits på 60-talet, Zigenarvän? Nej, tänkte väl det. I år försöker dock Tjeckien återupprepa hennes succé med Aven Romale. Den är också fräscht uppdaterad med en "ni där borta är ni klara"-kör som markerar de 32 tempoändringarna i låten.

Hm. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om det här bidraget. Egentligen tycker jag nog inte att låten är så dålig. Om man tänker sig låten med en tjeckisk text, som håller sig till bara ett par olika tempon och i en smakfull koreografi så hade jag nog kunnat gilla det här. Men nu är det ju snarare en crazy frog-remiz på ovan nämnda nummer. Hela roliga timmen på en gång.

Det blir i alla fall ingen kisspaus för Tjeckiens show, man vill ju se vad som händer i det här musikalnumret på speed. Och om det inte blir Tjeckiens bästa placering någonsin så tänker jag nog äta upp en valfri mössa. Jag tror faktiskt att den har viss potential att gå till final. Låten har faktiskt redan toppat en del webomröstningar om ESC-bidragen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar