tisdag 24 mars 2009

Montenegro - second opinion

Just get out of my, out of my, out of my head... Jag vet inte om det här är ett schlaugerbidrag eller ett step up-pass. Men kul att Montenegro ryckt upp sig lite efter ett par sunkiga gubbrockår.

"Nytt och fräscht" skriver Tomas. Jag vet inte. Låten bygger delvis på Donna Summers Hot Stuff och det känns väl ungefär lika up-to-date som just Ein bisschen frieden. Och att det här är just Montenegros bidrag känns väl ungefär lika matchat som när Baccara försökte tävla för Sverige 2004. Men om jag släpper min konservativa bitterhet för att färre länder behåller en nationell prägel på sina bidrag så är det här en helt ok låt (om de små talpartierna stryks).

Jag är inte lika golvad som Tomas, men delar helt hans brist på förståelse för koreografin. Eller, att det inte finns någon koreografi. Om man hade fläskat på med dans, färger och spektakel hade nog till och med jag varit såld. Välkommen till finalen, Montenegro. Övertyga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar