tisdag 31 mars 2009

Belgien - Patrick Ouchène - Copycat

Det är ganska roligt att låta en Elvis-imitatör sjunga en låt om en "copycat". Att överhuvudtaget skicka ett rockabilly-bidrag är roligt. Inte något jag normalt lyssnar på, men jag uppskattar när nya gränser sprängs.

Enligt utsago ska de också försöka få den seriefigur som förekommer i videon att på något sätt inkorporeras i bidraget live. Det ska bli spännande att se hur det blir.

I mångt och mycket står detta och faller med framförandet live. En show med okej sång, nåt kul med seriefiguren och lite knäskak och höftsnurr, så tror jag helt klart på final. Det är en helt okej låt, vilket förstås är förutsättningen. Men låten är inte bra för att själv bära fram bidraget, det kräver ett bra levererande av sagda låt.

Dock har jag bara hittat ett lajvklipp, från vad som påstås vara presskonferensen när bidraget presenterades. Det är bedrövligt. Ouchénes röst håller inte hela vägen och mycket till show är det då rakt inte. Det ska ganska mycket till att missa final, ett ganska svagt startfält och 10 av 18 bidrag går vidare. Men Belgien får nog få lite fart på stämbanden och knäna för att kunna räkna hem ett andra framträdande. Och nu har de fått upp mina förväntningar på seriefiguren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar