onsdag 13 maj 2009

Semifinal 2 - om jag får bestämma

Jag kanske inte prickade alla rätt i gårdagens semifinal 1 (även om jag var väldigt nöjd med resultatet), men jag försöker att blunda och hoppas igen. Tyvärr tror jag att shake-shake-Sakis och god-I-wish-I-was-in-Boyzone-Niels kniper platserna framför kanske söt-men-inte-så-rutinerad-Christina och sjung-på-ditt-eget-språk-Kejsi.

De med fet stil skulle jag vilja ha vidare:

1. Kroatien - Igor Cukrov - Lijepa Tena
2. Irland - Sinead Mulvey & Black Daisy - Et cetera
3. Lettland - Intars Busulis - Probka
4. Serbien - Marko Kon & Milan Nikolić - Cipela
5. Polen - Lidia Kopania - I Don't Wanna Leave
6. Norge - Alexander Rybak - Fairytale
7. Cypern - Christina Metaxa - Firefly
8. Slovakien - Kamil Mikulčík & Nela Pocisková - Leť tmou
9. Danmark - Niels Brinck - Believe Again
10. Slovenien - Quartissimo & Martina Majerle - Love Symphony
11. Ungern - Zoli Ádok - Dance With Me
12. Azerbajdzjan - Aysel & Arash - Always
13. Grekland - Sakis Rouvas - This Is Our Night
14. Litauen - Sasha Son - Love
15. Moldavien - Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
16. Albanien - Kejsi Tola - Carry Me in Your Dreams
17. Ukraina - Svetlana Loboda - Be My Valentine!
18. Estland - Urban Symphony - Rändajad
19. Nederländerna - De Toppers - Shine

1 kommentar:

  1. Va! tror du inte att Loboda med de chokladdoppade brösten går vidare? Det tror jag. Lätt.

    SvaraRadera