tisdag 17 mars 2009

Ukraina - Svetlana Loboda - Be my valentine

Ibland är det lite oklart huruvida ett bidrag är ett plojbidrag som är medvetet dåligt för att uppnå humoristiska effekter, eller om det är ett seriöst bidrag som är så dåligt att det uppnår humoristiska effekter. Ukraina är ett sådant exempel.

Svetlana Loboda framför "Be my valentine", som börjar med att hon hänger uppochner från en av dansarnas axlar och sjunger. Därefter följer någon typ av kvasi-rap på ukrainengelska, hysteriska danser och troschocker. Bästa delen är helt klart när Svetlana spelar trummor, det bär nästan upp hela bidraget.

Jag lutar åt att det är ett plojnummer, jag är ganska säker på detta, även om jag ännu inte fått detta bekräftat från säkra källor. Och egentligen spelar det heller ingen roll, för det är ganska kul egentligen. Frågan är bara om man skrattar med eller åt Svetlana.

Däremot är själva låten verkligen inget att ha, där kunde de ha ansträngt sig lite mer. En ganska dålig låt tillsammans med ett framträdande där det inte är helt uppenbart att det är ploj ger nog låga poäng.

Ingen final för Ukraina, för första gången någonsin. Landet har deltagit i finalen varje år sedan debuten 2003. I och för sig direktkvalificerade 2005 och 2007, men ändå. De senaste två åren har Ukraina dessutom kommit tvåa. I år blir det dock, som skrivet, inget av den varan, det känner jag mig säker på att kunna utlova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar